Hírek

Interjú Guzsván Péterrel

2015.05.19
Guzsván Petivel a HFC09 négyestornájának kapcsán találkoztunk a Thor Gymben. Edzés közben beszélgettünk a közelmúlt eseményeiről és a terveiről.

 

Peti mesélj egy kicsit mi történt veled mostanában?
 
A tavalyi év végétől a Budapest Top Teamben készülök a versenyeimre. Szerencsésnek mondhatom magam, mert a sportági edzéseimen a különböző szakterületeken (állóharc, birkózás és földharc) három különböző edző egymással összhangban csiszolgatja a technikáimat. Nagyon sokat fejlődött az kéz-láb bunyóm, amit úgy érzem a győri gálán sikerült megmutatnom.
A négyestorna első mérkőzésén holland ellenfelemet egyhangú pontozással győztem le, domináns bunyóval állva és földön is.
 
MMA versenyekre készülsz. Ez a sportág rendkívül összetett, nemcsak magasszintű technikai tudás, de erő és kimagasló állóképesség is szükséges hozzá.  Hogy néz ki a gyakorlatban a felkészülésed?
 
A sportági edzéseim mellett (amelyeknek a helyszíne a Budapest Top Team bázisa, a BSK Crossfight Aréna) precízen felépített erő-állóképességi edzéseim vannak. Ez felkészülési időszakban heti 10-14 edzést jelent, ami olykor valóban embert próbáló feladat munka mellett. Most épp pihenőidőszakban vagyunk,  meccs után, de így is majd minden napra jut valami mozgás. Ilyenkor frissebb az idegrendszerem , könnyebben ragadnak a technikák, az erőedzés is ilyenkor a leghasznosabb. A súlyzós és állóképességi edzéseimet párom, Nagy Fruzsi irányítja, ahogy a diétámat is ő felügyeli. Maximálisan megbízom benne, és eddig az eredmények is az ő "módszereit" igazolják. Másoknak talán furcsának tűnhet, hogy a ketrecbe készülve is gyakorlok alap erőemelő gyakorlatokat, mint a guggolás, a deadlift vagy a fekvenyomás de úgy látom ezek hozzák a legjobbam a max erőt. A gyorserő és erőállóképesség növelésére irányuló edzéseket utálom a legjobban, mert mindig meghalok a végére, de azt érzem, hogy baromi hasznos.
Úgy érzem, hogy itthon a súlycsoportomban a fizikai képességeim a legtöbb versenyzőjétől magasabb szinten vannak.
 
Apropó súlycsoport... ha jól tudom nagyot fogyasztottál a HFC09re. Mennyire követel odafigyelést az étrendedben és az edzéseidben egy iyen fogyasztás?
 
Most debütáltam a -71kg súlycsoportban. Általában 77-80kg közt mozog a súlyom, a -77kg súlycsoportba jóval nagyobb súlyról "jönnek le" az ellenfelek, így a mérlegelés után 24 órával a visszatöltés után a ketrecben már jó néhány kiló hátrányban voltam velük szemben. Általában sokszor eszem, de igyekszem odafigyelni, hogy jó minőségű alapanyagokból készüljenek az ételeim. Szeretek sütni főzni, úgyhogy ez az időszak nem szokott problémás lenni. A fogyasztás már más dolog. Ez egy igen intenzív néhány hét az edzések szempontjából ugyanakkor sok finom falatot kell megvonnom magamtól. Nem mondom, hogy könnyű,  de ha a célomra koncentrálok akkor meg lehet csinálni. Most szinte minimális erőcsökkenést éreztem magamon a ketrecben, szóval úgy gondolnom jó ötlet volt a súlycsoportváltás.
 
Mik a kedvenc gyakorlataid?
 
Nagyon szeretek a Thorban edzeni, mert kicsit olyan, mint egy játszótér atlétáknak. Fruzsi mindig kitalál valami érdekes feladatot nekem, de az abszolút kedvencem a kötélmászás és a kalapács. Mindkettőt nagyon hasznosnak érzem a sportági edzéseim kiegészítésére.
 
Hol láthatunk legközelebb?
 
Még nincs kitűzve a következő mérkőzésem pontos dátuma, de előre láthatólag egy gálamérkőzés lesz a következő,  aztán még az HFC ketrecében is szeretném magam megmutatni az évben. Terveim között szerepel profi bjj versenyen is kipróbálni magam, de ez még a jövő zenéje.
 
További sok sikert és jó edzéseket kívánunk Neked a továbbiakban is!
 

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital