Hírek

A tudatos táplálkozás legfontosabb 15 pontja

2014.10.27
Az egészséges táplálkozás kapcsán számtalan módszerrel, rendszerrel és szabállyal találkoztunk már életünk során. Abszolút laikus emberként nehéz eligazodni a diéták, tudatos és egészségesnek mondott táplálkozási útvesztőben. Cikkünkkel kiutat mutatunk a modern, divatos táplálkozási trendek labirintusából.

Íme, Nagy Fruzsi, Functional Thor Movement edzőnk 15 követendő táplálkozási elve!

1. Étkezz változatosan. A sokszínű és változatos étrend biztosítékot nyújt arra, hogy szervezetünk minden szükséges tápanyagot megkap.

2. A főzéshez használjunk természetes olajakat vagy zsírokat. Részesítsük előnyben a gőzölést, párolást, a fóliában, teflonedényben vagy fedett cserépedényben készítést a zsiradékban sütéssel szemben. Mellőzzük a rántást, részesítsük előnyben a habarást vagy a főtt zöldségek turmixolt pépjével sűrítsük a mártásokat, főzelékeket.

3. Kevés sóval készítsük az ételeket, utólag ne sózzunk: a mérsékelten sós ízt nagyon gyorsan meg lehet szokni. Különösen kerüljük a sózást gyerekeknél, mert az ekkor kialakult ízlés az egész életre kihat. Az ételek változatos ízesítésére sokféle fűszert használhatunk. Kísérletezzünk zöld fűszernövényekkel (oregano, bazsalikom, majoránna, menta, citromfű, póréhagyma), melyeket akár otthon is nevelgethetünk a konyhakertben.

4. Ételeinket egyáltalán ne, legfeljebb nagyon csekély mértékben cukrozzuk. Ahol lehet, cukor helyett használjunk barna nádcukrot, mézet, agavészirupot, nyírfacukrot vagy eritritet. Kerüljük a mesterséges édesítőszereket!

5. Igyunk inkább természetes gyümölcs- és zöldséglevet, mintsem italokat, szörpöket. Kis kreativitással saját ízlésvilágunknak megfelelő frissítőt készíthetünk.

6. Csak étkezések befejező fogásaként együnk édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között, főleg nem helyette.

7. Fogyasszunk sovány tejtermékeket, kemény sajtokat, túrót, aludttejet, kefirt, joghurtot. A tejtermékek közül a kisebb zsírtartalmúakat válasszuk, joghurtból pedig a natúr változatot, amit otthon gyümölcsökkel ízesítsünk magunknak!

8. Rendszeresen, naponta többször is együnk nyers gyümölcsöt, zöldségfélét (salátának elkészítve, erre télen is van mód), párolt főzeléknövényt, zöldséget.

9. Naponta 5-6 alkalommal étkezzünk. Egyik étkezés se legyen túlságosan bőséges vagy nagyon kevés: minél egyenletesebben osszuk el a napi táplálékmennyiséget. Ne együk degeszre magunkat, de az éhezés sem vezet semmi jóra: a kulcsszó az arany középút.

10. Együnk nyugodtan, kényelmes körülményeket teremtve, nem kapkodva.

11. Igyekezzünk minél több ételt saját magunknak elkészíteni, így mindig tudjuk majd, hogy mi kerül a tányérunkra. Kerüljük a félkész, 'csak bedobod a mikróba, sütőbe és fogyaszthatod is' típusú ételeket

12. A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható. Az alkohol káros, a szeszes italok energiafelesleget jelentenek táplálkozási szempontból, ezért is kerülni kell ezeket.

13. Legyen meg a napi megszokott étkezési "menetrendünk", így az ételekre elkészítését és elfogyasztását könnyebben be tudjuk iktatni a mindennapok rutinjába. Soha ne hagyjuk ki a reggelit, már reggel korán pörgessük fel az anyagcserénket.

14. A helyes táplálkozás nem jelenti egyetlen ételnek, élelmiszernek a tilalmát sem, azonban célszerű egyeseket előnyben részesíteni, mások fogyasztását csökkenteni. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek! Bőséges fogyasztásra javasoltak: elsősorban zöldségek, gyümölcsök, tojás, sovány húsok, hal, rizs, továbbá teljes kiőrlésű gabonafélékből készített termékek. Mérsékelt fogyasztásra javasoltak: tej és tejtermékek, olajos magvak, tészták, száraz hüvelyesek vagy édes burgonya, száraz borok. Kerülni javasolt: édességek, fagylalt, cukrozott készítmények (befőtt, lekvár is), zsíros húsok, zsíros ételek, tejszín, cukor, cukros üdítők, tömény szeszesitalok. Figyeljünk a csomagolt élelmiszereken feltüntetett energia- és tápanyagértékekre, egyéb összetételi adatokra, amelyek sok segítséget adnak az élelmiszerek kiválasztásában és az étrend összeállításában.

15. A táplálkozásunkat mindig egyedi igényeinknek, aktivitásunknak megfelelően állítsuk össze, kerüljük az úgynevezett divatdiétákat.

+1. Edzés után ne a lelkedet jutalmazd az elvégzett edzésért egy nagy sütivel vagy pizzával, hanem adj hasznos, minőségi táplálékot a testednek. Teremts időt és megfelelő körülményeket a regenerálódáshoz!

Mától (október 27-től) hat új Thor Beavatás csoportunk indul délelőtti és délutáni időpontokban. Ha szeretnél Te is csapatunk tagja lenni, akkor jelentkezz az info@thorgym.hu email címen.

Október 27-től hat új Thor Beavatás csoportunk indul délelőtti és délutáni időpontokban. Ha szeretnél Te is csapatunk tagja lenni, akkor jelentkezz az info@thorgym.hu email címen.
Október 27-től hat új Thor Beavatás csoportunk indul délelőtti és délutáni időpontokban. Ha szeretnél Te is csapatunk tagja lenni, akkor jelentkezz az info@thorgym.hu email címen.
Október 27-től hat új Thor Beavatás csoportunk indul délelőtti és délutáni időpontokban. Ha szeretnél Te is csapatunk tagja lenni, akkor jelentkezz az info@thorgym.hu email címen.
Október 27-től hat új Thor Beavatás csoportunk indul délelőtti és délutáni időpontokban. Ha szeretnél Te is csapatunk tagja lenni, akkor jelentkezz az info@thorgym.hu email címen.
Október 27-től hat új Thor Beavatás csoportunk indul délelőtti és délutáni időpontokban. Ha szeretnél Te is csapatunk tagja lenni, akkor jelentkezz az info@thorgym.hu email címen.

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital