Hírek

Beszélgetés Dr. Tanos Bálinttal

2018.04.03
Szakmai vezetőnkkel beszélgettem, mely diskurzus fókuszában a HRT szeminárium állt. Az új kurzus lehetőséget ad, hogy kicsit más szemszögből tekintsünk a mozgásra. Hiszen mindünknek fontos az egészségünk megőrzése.

Miben mutat új irányvonalat a szeminárium? Kiknek ajánljuk? Milyen szempontokra érdemes figyelnünk?

Dr. Tanos Bálint a Thor Gym szakmai vezetője. Néha edzések közepette feltűnhet nektek, hogy ott settenkedik egy alacsony termetű, ám annál marconább figura, aki a szakálla mögül cinikus beszólásokkal, vagy gyakrabban jószándékú ötletekkel látja el edzőinket. E bokros teendők mellett nagy hangsúlyt fektet az önfejlesztésre, valamint kutatómunkát is végez. Most megtudjuk mindez hogyan kapcsolódik a HRT-hez:

 

Honnan jött az ötlet, hogy ilyen mélyen beleásd magad a kardiovaszkuláris edzés témakörébe?

 

Bő két évvel ezelőtt került a kezembe Kenneth Jay The Cardio Code című könyve. Ebben a munkában a szerző vérfagyasztó állításokat tett a szív egészségének fontosságáról, és elég részletesen ír arról, hogy a "gyors súlyzózás" miért nem elegendő kardiónak. Szokásomhoz híven egészséges szkepszissel álltam a kérdéshez, és nekiálltam felderíteni a téma szakirodalmát. Sajnos vagy sem, arra jutottam, hogy a tudomány Jay összes főbb állítását igazolja. Mivel emellett családilag is érintve vagyok a szívbetegségekben, elég komolyan nekifogtam feltérképezni a témát. Ennek a munkának az eredményeit foglaltam össze a 2016-os és 2017-es Thor Konferencián.

 

Mit gondolsz, mi teszi kiemelt fontosságúvá ezt a témakört, miért kell mindenképpen foglalkozni vele? És kinek a számára lehet érdekes?

 

Nos, ez az a témakör, ami mindenki számára érdekes kell, hogy legyen, aki szeret élni. Nagyon szomorúan olvasom azokat az írásokat, amelyek azt a látszatot keltik, hogy az erő az életidő fő kulcseleme. Minden statisztika és idevágó tudományos kutatás egyértelműen igazolja, hogy messze a legfontosabb tényező az életidő várható hosszát illetően a kardiovaszkuláris egészség, fittség. A nyugati civilizációban nagyon magasan vezető halálok a szív- és érrendszeri betegségek csoportja. Az is teljesen egyértelmű, hogy ezen betegségek kialakulásának esélye radikálisan csökken a megfelelő típusú és mennyiségű edzés hatására

 

Ha jól értem, amit Kenneth Jay könyve kapcsán mondtál, ez nem a súlyzós edzés?

 

Nem bizony. Noha alacsony szinten és kezdő sportolóknál minden típusú edzés hatására kialakulnak bizonyos pozitív adaptációk a kardiovaszkuláris rendszerben, ezek nem túl markánsak, és hatásuk nem igazán maradandó. Minden tudományos kutatás egyértelműen azt mutatja, hogy a kardió-edzéseket okosan kell megtervezni ahhoz, hogy hosszú távon és jelentős pozitív hatást tudjanak kifejteni. Ez természetesen nem csak a lassú hosszú kardiót jelenti, amelytől az erőedzést gyakorlók általában undorodnak, de ez a fajta edzés is részét képezi a szükséges módszereknek.

 

Gondolom a fentieket részletesen kifejted a kurzuson, mi lesz még terítéken?

 

Igen, az elméleti háttér részletesen ki lesz bontva, és mutatok jópár módszert arra is, hogy milyen tesztekkel tudjuk vizsgálni a kardiovaszkuláris rendszer állapotát. Ezekhez a tesztekhez csak egy jó minőségű pulzusmérő eszközre van szükség. Szó fog esni arról is, hogy a sportteljesítmény javításában milyen szerepe van a kardió edzéseknek, és hogyan kell ezeket megtervezni az egyes energiarendszerek fejlesztéséhez, a gyorsabb regenerációhoz és így tovább.

 

Mindezeket a metódusokat csak kardiógépek birtokában fogják tudni használni a résztvevők?

 

Nem, külön szekciót szentelünk azoknak a módszereknek, amelyekkel funkcionális termi eszközökkel, vagy akár teljesen eszköz nélkül is el tudjuk érni a megfelelő hatást, akár egészségről, akár teljesítménynövelésről van szó. Az egyetlen eszköz, amelyet nem tudunk nélkülözni, a pulzusmérő, minden más megoldható.

 

Köszönöm a beszélgetést! Kíváncsian várjuk az információkat, hiszen, ha mindez igaz (és Bálint alaposságát, valamint körültekintését ismerve ebben biztosak lehetünk), akkor egy mindünket érintő kérdésben kapunk majd hasznos iránymutatást. Az ülőmunka, a mindennapi stressz ugyanigy előbb, vagy utóbb mindenki számára komoly egészségügyi problémákhoz vezet. Így érdemes megtenni a lépéseket, hogy ezeket megelőzzük, vagy legalábbis minimalizáljuk.

 

 

HRT Szeminárium

Oktató: Tanos Bálint (a Thor Gym szakmai vezetője, valamint a Thor Functional Movement Trainer képzés vezető oktatója)

 

Időpont: 2018. Április 21-22. 10:00 ThorÚjbuda

Ár: 49.900,- Ft

 

Jelentkezés: Személyesen a teremben vagy academy@thorgym.hu email címen vagy a 30/948-83-28 telefonszámon.

A jelentkezés feltétele a részvételi díj befizetése személyesen a recepción vagy átutalással a THOR ACADEMY KFT 10104105-67898700-01004000 bankszámlaszámra

(megjegyzés rovatba a neved és THOR HRT szavakat írd).

 

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital