Hírek

Fogyókúrás tévhitek

2016.03.22
Sokan azzal a céllal kerestek fel minket, hogy fogyni szeretnétek. Annak érdekében, hogy még jobban segítsünk titeket céljaitok elérésében lerántjuk a leplet a két legjobban elterjedt és sajnos sokak által alkalmazott fogyókúrás tévhitekről.

1. Tipikus fogyókúrás tévhit, hogy este 6 után enni főbenjáró bűn és, hogy a zsírtól hízol el. "ha este 6 után eszel, már számolhatod is a plusz kilókat."

A hangsúly nem azon van, hogy mikor eszel, hanem azon, hogy mit és mennyit eszel, illetve hogy milyen intenzitással végzel fizikai tevékenységet a nap folyamán. Ha nem gondoskodsz a megfelelő mennyiségű mozgásról és az egészséges táplálkozásról, gyakorlatilag mindegy, mikor eszel, a szervezeted az extra kalóriákat zsír formájában raktározza majd el. Nyugodtan ehetsz este, a lényeg csupán annyi, hogy egészséges, kalóriaszegény ételeket, például zöldséget , fehérjét, csirkemellet, fehérje shaket, sovány túrót vagy egyéb szénhidrát mentes dolgokat. Próbáld meg elkerülni, hogy az ágyban fekve egyél tévénézés közben, ugyanis így könnyen elfeledkezhetsz magadról, és észre sem veszed, hogy máris kétszer annyit ettél, mint kellett volna.

2.  Ha kihagysz néhány étkezést, gyorsabban fogysz.

Ha kihagyod a reggelit, vagy kevesebb alkalommal eszel a nap folyamán, sokkal könnyebben elhízol, és a plusz kilókat is tovább tart leadnod. Ugyanis ha csak egyszer-kétszer eszel naponta, anyagcseréd lelassul, ráadásul nagyobb lesz az esélye annak is, hogy hirtelen törjön rád az éhség, és többet egyél, mint amit megengedhetnél magadnak. A sok kisebb étkezés ellenben felpörgeti az anyacserét, energiával tölt fel, és egész napra biztosítja a jóllakottság érzetét.

3. "A zsírt egyszer s mindenkorra el kell felejtened." -újabb tipikus tévhit

Nem a zsír az elsőszámú ellenség. Egy kis mennyiségű zsír eltelít, így hozzájárul ahhoz, hogy kevesebbet egyél. Egy kanál olívaolaj -lenmagolaj finom ízt ad az ételnek, emellett a telítetlen zsírsavak, például az Omega-3 zsírsav az egészség megőrzésében is fontos szerepet játszik: segít megakadályozni a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedések kialakulását. Persze semmiképp se vidd túlzásba a zsírfogyasztást, és lehetőleg mindig az olívaolajat, a halolajat , kókuszzsírt vagy a növényi magvakból nyerhető olajat válaszd az állati eredetű zsiradékok helyett.

Fontos!!! 

Az edzés önmagában nem elég a fogyáshoz, nélkülözhetetlen dolog figyelni az étkezésre is, ez a legelső lépés az életmódváltás felé.Ha például egy nagyobb menüt fogyasztasz el, még annak a ledolgozása is óriási feladat, a fogyáshoz szükséges plusz edzésről nem is beszélve. Ha megeszel egy nagy szelet almás pitét – körülbelül 500 kalória –, egy két órán keresztül kell kocognod, hogy elégesd az általa bevitt kalóriát. És persze azt sem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás nem csak a fogyás, hanem az egészség és a hosszú élet záloga is.

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital