Hírek

Street Workout: a mozdulatokért és erőért dolgoznak, az izomépítés csak mellékhatás

2014.05.16
Ez év eleje óta a Street Workout edzések is felkerültek a Thor Gym, Underground részlegének órarendjére. A foglalkozásokat Jahn Gergő és Ódor Attila vezényli heti két alkalommal. A sportágról előbbivel beszélgettünk. Elég hosszasan, de megérte. Közelebb kerültünk ehhez az alapvetően outdoor sportághoz, amelyért megéri lejárni termünkbe. Hogy miért? Olvass és kiderül.

Riportunk elején szerettük volna megtudni, hogy cikkünk főhőse, Jahn Gergő miként csöppent a Street Workout világába. Gergő életében korábban is komoly szerepet játszott a sport, számtalan edzésfajtát kipróbált, amíg megérkezett hozzánk.

„Több testedzésformát is kipróbáltam. Kezdetben klasszikus konditermi edzésekre jártam. Ezt követően küzdősportokkal foglalkoztam: bokszoltam, brazil jitsuztam. Egy rövid ideig belekóstoltam a funkcionális sportok világába, következett a kettlebell és a CrossFit. A kettlebellt ma is használom kiegészítő sportágként, míg a CrossFitben nem éreztem jól magam. Mindegyik sportág esetén hiányérzetem volt. Nem éreztem azt, hogy sikeresen tudom növelni funkcionális erő- és állóképességemet. – kezdte Gergő saját útkeresésnek felelevenítését, majd megosztotta velünk azt is, milyen irányba indult tovább céljai elérése érdekében - Úgy éreztem, hogy keresnem kell egy új edzésmódszert, amellyel sikeres lehetek. Elkezdtem olyan módszerekkel foglalkozni, amelyek a funkcionális erő növelését segítik.  Találtam egy programot, amely négy gyakorlatból állt és biztosan mondhatom, hogy zseniális. Ez a négyes a húzódzkodás, a tolódzkodás, a guggolás és az elemelés volt. Utóbbi két gyakorlat nem kifejezetten Street Workoutos mozdulat, de nekem fontos volt a húzó és tolóerőm felpörgetése mellett az alsó testem megerősítése. Mindig vannak célok és eszközök. Utóbbit a céljainknak megfelelően kell megválasztanunk. Nekem sikerült.”

Gergő elmondása szerint megalapozta funkcionális erő- és állóképességét, így lehetősége nyílt arra, hogy a Street Workoutban ismert gyakorlatokat meg tanulja sikeresen kivitelezni és fejleszteni. Az új edzésfajta hatására elindult egy átalakulás a gyakorlatai összetételét és edzései helyszínét illetően. Egyszer csak a Thor Gymben találta magát: „Elkezdtem az utca felé tendálni, de nagyon körülményes volt kipakolni, bepakolni. Mint említettem már, ez alapvetően egy outdoor sport, de a terembe járásnak számtalan előnye van. A gyakorlatokat fel és le tudjuk skálázni, minden adott akár a kezdők számára is. Van gumiszalag, gyűrű, kiváló eszközparkunk van itt a Thor Gymben. Ezen felül itt nem esik az eső, nem fúj a szél. A májusi eső ugyan aranyat ér, de nem a Street Workoutban. Lehet „beast” módon edzeni, de a hatékonyság csökkeni fog. Ez borítékolható.”

Természetesen arra is kíváncsiak voltunk, hogy kinek ajánlott kifejezetten ez a sportág. Ki álmodozhat a Rocky Balboa féle sárkányzászló vagy az eltartó zászló bemutatásáról? A válasz egyszerű és talán nem is annyira meglepő. „Bárki építkezhet a nulláról, mert itt aztán tényleg az elejéről érdemes kezdeni. Többnyire kezdők járnak az órákra. A legtöbb vendégünknek még a húzódzkodással is gondja van. Nem készség szintjén használja ezt a gyakorlatot. Természetesen, ha bárki bejön az utcáról, akkor nem kell attól félni, hogy azonnal eltartó zászlót kell odatenni a rúdra. Először megalapozzuk az erő és állóképességét, amely lehetővé teszi azt, hogy tovább lépjünk. Persze vannak úgymond alapkövetelmények, amelyek szükségeltetnek ahhoz, hogy tovább léphessünk. Kezdő szinten nagyon banális dolgokról szól az egész történet: Muscle uphoz például a húzódzkodást és tolódzkodást kell készség szinten használni. A két gyakorlat megfelelő kivitelezése után ezekkel az alapokkal el lehet kezdeni a rávezető gyakorlatokat csinálni.”

Nagyon fontos azt is figyelembe venni, hogy a hétköznapi emberek számára érdemes olyan edzéstípust választani, amellyel sikereket érhet el. Gergő ezt a saját tapasztalatai alapján is látta: „Szép, egészséges és izmos testet építhetünk a Street Workoutban, a korábbi edzésfajták által ezt nem értem el. Az izolált mozgás és edzés nem vezetett eredményre, mivel nem lehet minden izomcsoportot egyszerre megmozgatni. Természetesen a testépítőket tisztelni kell, mert óriási munka van bennük. Szépek, arányosak, de egy hétköznapi ember számára ez nem elérhető. Heti három alkalom után is csak a csalódottság marad, mert nem tudsz fejlődni, erőt növelni. „

A Street Workout ezzel szemben egészen más, hiszen itt élményeket szerezhetsz. Az első eredmény minden esetben a mozdulat, a gyakorlat tökéletes kivitelezése lesz. Ez egy külön élményt nyújt. Az órákon úgy tekintenek a testre, mint egy gépre. Az egész képességét fejlesztik az edzéseken. Olyan erőt és állóképességet kapnak a vendégek, amellyel az élet minden területén tudnak boldogulni. Gergő ezt így látja: "A többi funkcionális sport és a testépítés abban különbözik leginkább a Street Workouttól, hogy ott a mozdulat az eszköz, nálunk pedig a cél és a legfontosabb jutalom. Épp ezért a mozdulataink látványosak, szórakoztatóak az erő és a fizikum pedig mellékhatás és vetekszik, vagy akár túl is szárnyalja egy naturál konditeremben edzőét vagy crossfiterét."

Az edzéseken kiemelt szerepe van a törzserőnek, hiszen a stabil törzs mindennek az alapja. A fogás erősség is rendkívül fontos. Összességében akár önálló, de kiváló kiegészítő sportágként is megáll a Street Workout: „A Street Workout edzések hatására növekedett az ütőerőm és állóképességem, amit a bokszban kamatoztatni tudtam. Nem véletlen, hogy a katonák kiképzésében is fontos szerepe van a szabad testsúlyos gyakorlatoknak. „ – zárta mondandóját Jahn Gergő.

Ha kedvet kaptál és szeretnél bejelentkezni az órákra, akkor írj az info@thorgym.hu címre, vagy keresd személyesen Jahn Gergőt és Ódor Attilát a Thor Gymben hétfőn és pénteken 20:00-21:00-ig.

Pintarics Balázs

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital