Hírek

THOR BEAVATÁS

2014.12.18
A THOR BEAVATÁS AZ ELSŐ LÉPÉS, HOGY MEGVALÓSÍTSD AZ ÁLMAID... ADJ NEKÜNK 8 HETET AZ ÉLETEDBŐL ÉS MEGMUTATJUK, HOGY HOGY CSINÁLD !!!

A Thor Gymben, megtalálhatóak a Crosstraining, Kettlebell és funkcionális erőedzések, de a teremmel először kapcsolatba kerülő sportolóknak mégsem ezeket az edzésformákat ajánlanánk elsőként. Tanos Bálint edző egy több lépcsőből álló rendszert alkotott meg a funkcionális edzések területén, amely nem csak a kezdőknek ajánlott.

A kurzus igazi belépő a funkciónális edzések világába, az edzések során főként a helyes testtartásra és az eszközök megismerésere helyezik a hangsúlyt. A 8 hetes kurzus végeztével az edzeni és fejlődni vágyók az Athletic Body edzések keretében fokozzák a terhelést és ismernek meg új technikai elemeket. A kurzusok vizsgákkal végződnek, amelyek sikeres teljesítése elengedhetetlen a további kurzusok megkezdéséhez.

A terem alapkurzusán Tanos Bálinttal találkozhattok, mint szakavatott Thor beavatóval. A beavatás során minden technikai elem előkerül, hogy az amatőr sportolók biztonsággal és eredményesen tudják használni a terem eszközeit. A két hónapos kurzus alatt Bálint igazi Thor-növendéket farag mindenkiből, aki megfogadja tanácsait és lelkiismeretesen készül hétről-hétre.

A funkcionális edzések világa igen sokrétű. Tisztázva a fogalmat, Bálint elmondta, hogy funkcionális edzésmódszer alatt – többek között - az egyszerre több ízületet megmozgató mozgást értjük. Szemben mondjuk az egy-egy izolált gyakorlat helyett, amivel csak egy izomcsoportot tudunk megmozgatni: „A Thor Gym-ben az embereket arra próbáljuk rávezetni, hogy a saját testsúlyukkal és külső terhelésekkel egészségesen is lehet mozogni.” – fejezte be Bálint a módszer definiálását.

A funkcionális módszer az izolált gyakorlatokkal szemben előnyösebb több szempontból is. Az izolált edzések (a tömegek által ismert konditermi edzések) nem életszerűek. Nem kapcsolhatóak össze azokkal a mozgás feladatokkal, amelyekkel a mindennapi életben találkozunk. „Szerintem sokkal unalmasabb egy izolált konditermi edzés, mint egy funkcionális edzés. Ráadásul ez utóbbi többet is ér, javítja a tartást, a napi 8-10 óra ülő munkát sokkal jobban ellensúlyozza. Egészségmegőrzés szempontjából pedig sokkal eredményesebb hosszabb távon.”

A Thor Gym kezdőkurzusa tehát nem kizárólag a kezdőknek szól. A helyes technika elsajátítására épülő kurzus akár a haladó sportolóknak is jól jöhet, hiszen tanulni mindig lehet. A résztvevők két hónap alatt elsajátítják az eszközök biztonságos használatát, valamint bepillantást nyernek az edzéstervezésbe is, annak érdekében, hogy a későbbiekben önállóan, saját edzéstervet tudjanak magunknak kialakítani vagy biztonsággal részt vehessenek egyéb edzésformákra épülő óráinkon is.

Az óratípusainkon résztvevő atléták természetesen állapotfelmérésen eshetnek át, igényük szerint. Ez a fejlődés záloga, mert ezzel kiszűrhetőek az esetleges gyengeségek, egyoldalúságok, és a fejlődés is megbízható viszonyszámokban mérhető.

A kurzus keretét Dan John programja alkotja. Az elmélet gerince, hogy öt (plusz egy) alapvető mozgásra bontjuk a gyakorlatokat, az alábbiak szerint:

Push (nyomás/tolás)
Carry (cipelés)
Hinge (törzsemelés)
Squat (guggolás)
Pull (húzás)

A program az egyes mozgásokat mintázat, lassú mozgás, szimmetria, explozív mozgás sorozatokra osztja fel. Az eszközök és a velük végezhető gyakorlatok helyes kivitelezésének megtanítása a könnyebbtől a nehezebb irányában történik. A kurzus minden órája a következő elemekre bomlik: koordináció, mobilitás, gyakorlattanulás, erőfejlesztés és metabolikus felpörgetés.

A Thor Gym-ben segítünk az alapoktól eljútni a mindig távolinak tűnő célokig…

Thor Beavatás                   >>>>>>>>>>>                Athletic Body                  >>>>>>>>>>>                UST


 

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital