Hírek

THOR FMT LEVEL II. KETTLEBELL INSTRUCTOR KÉPZÉS

2017.04.18
Június 10-én Level II képzés indul. Hogy miről is szól azt Tanos Bálint cikkjéből megtudhatjátok.

 A kettlebell, vagy girja napjaink egyik legnépszerűbb fitnesz-eszköze, és nem ok nélkül: ez a rém egyszerű eszköz, amely gyakorlatilag egy egykezes súlyzó nyél helyett füllel, egészen kiváló a legkülönfélébb kondicionális és koordinációs képességek fejlesztésére – értő kezekben.

     A kettlebell valaha igen népszerű volt az erős emberek körében, a XX. század második felében azonban szinte teljesen eltűnt a sportolók repertoárjából; mígnem a XXI. század hajnalán, néhány Amerikába vándorolt orosznak köszönhetően – elsősorban Pavel Csacsulin és Valerij Fedorenko nevét érdemes említeni – újra felvirradt a napja. Manapság a jó minőségű funkcionális edzés elképzelhetetlen kettlebell nélkül; azonban mint minden eszköz, ez is igényli a szakértő edző jelenlétét a technikák biztonságos elsajátításához.

     Képzésünk két pillérre épül. Az első blokk a modern, fitnesz-szemléletű kettlebell használatra koncentrál. Itt a cél az egészség fejlesztése, az izomzat optimális működésének elősegítése, a törzs megerősítése, és – mintegy mellékhatásként – a testalkat optimalizálása. Ebben a rendszerben a gyakorlatok viszonylag széles körével ismerkedünk meg, az alapvető emberi mozgásokon (nyomás, húzás, guggolás, csípődöntés, cipelések plusz ’egyéb’) végighaladva. Az egyes technikák kivitelezése mellett részletesen foglalkozunk a rávezető gyakorlatokkal, a tanítás mikéntjével, az elsajátítást segítő tippekkel is. Ezek különösen fontosak a ballisztikus gyakorlatoknál, ahol a végrehajtás gyors és robbanékony, így nincs idő átgondolni a mozgássort a feladat végrehajtása közben. Egyes gyakorlatok – így pl. a török felállás – emellett kiváló diagnosztikai segédeszközök is a mozgásproblémák felismerésében, ezek potenciálját is maximálisan kihasználjuk.

     Természetesen a gyakorlatok ismerete kevés: betekintést nyújtunk abba, hogy hogyan lehet edzést, illetve mezociklust tervezni kettlebellre, és hogyan illeszthető be ez az eszköz az edzéseink rendszerébe az olimpiai rúd, a felfüggesztés, a saját testsúly mellé.

 

     Mostanra azonban ahhoz, hogy egy edző a girjában rejlő összes lehetőséget képes legyen kihasználni, szükséges ismerni a mostanában újra egyre népszerűbb girjasportot is, amely az „eredeti” szovjet kettlebell-használat technikáit és edzésmódszereit foglalja magában. Ennek a rendszernek a szemlélete gyökeresen eltér a fentiekben ismertetett módszertől: célja a hatékonyság, a maximális teljesítmény létrehozása hosszabb időn át. Mivel a girjasport hagyományos versenyszámaiban 10 perces időkorláttal dolgoznak a versenyzők, az energiapazarlás itt nem megengedhető: meg kell tanulni optimalizálni a test erőforrásait. A technikák itt folyékonyak, folyamatosak, és könnyedek. A girjasportban mindössze három gyakorlatra koncentrálunk: a szakításra, felvételre és lökésre, ezek azonban számtalan apró technikai részletet rejtenek, akárcsak az olimpiai súlyemelésben.

     A három alapgyakorlat mellett részletesen foglalkozunk a kiegészítő gyakorlatokkal, illetve az edzéstervezéssel is. Versenysportról lévén szó, különös jelentőséggel bír a mezociklusok és makrociklusok felépítése, így az edzéstervezést rövid és hosszú távon egyaránt alapos elemzésnek vetjük alá.

Tanos Bálint 

IDŐPONT: 2017.Június 10-11 ,. Június 17-18

- JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ:  2017. 05. 20 -

Helyszín: 1116 Budapest, Nándorfejérvári út 40/a - THOR GYM ÚJBUDA

Részvételi díj: 60.000 Ft

Részletfizetési lehetőség:  

legkésőbb 2017. május 20-ig vagy a létszám betöltéséig: a tandíj 5o%-a

2017. június 09.-ig: a tandíj maradék 5o%-a

A jelentkezés feltételele a részvételi díj befizetése, mely történhet átutalással a 10104105-67898700-01004000 bankszámlaszámra, vagy készpénzben a termeink pultjainál.

A befizetések sorrendjében tudunk helyet biztosítani. Maximum létszám: 20 fő

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital