Hírek

Thor Power Kupa

2015.04.30
A Thor Power Kupa, a Thor első erőemelő versenye! Gyere és mérettesd meg magad te is!

 

Ha a Thor Gymbe jársz, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy nálunk az erő az elsődleges, ennek fejlesztésére épül minden, amit a teremben végzünk. Sokan, sok féle céllal látogatnak el hozzánk, így az edzéseink palettája is széles - de akár a Thor Beavatás-Athletic Body-UST fukcionális vonalat, akár az erőfejlesztésre fókuszáló PowerBuilder edzéseket vagy az erő-állóképesség növelését célzó Crossfit kurzusokat választottad, az erőfejlesztés eszméje minden órán jelen van.

 

Ezért úgy gondoltuk, hogy a már szokásosnak mondható, erő- és állóképességi elemeket is felvonultató Thor Házibajnokságon kívül 2015-től egy újabb megmérettetést szervezünk, egy olyat, melyen tisztán az erőszinted fogja eldönteni, milyen eredményt érsz el: ez lesz a Thor Power Kupa, a Thor első erőemelő versenye!

 

A Thor Power Kupán a három erőemelő fogásnemben kell megmérettetned magad: guggolás, fekvenyomás és felhúzás.

 

A verseny időpontja: 2015.05.30 (10:00)

 

Jelentkezés: A verseny szervezője Wittmann Zsolt, jelentkezni nála tudsz a zsolt@powerbuilder.hu címen.  Kérünk, hogy jelezd részvételi szándékod a verseny Facebook eseményében is! Itt hasznos információkat tudhatsz még meg a verseny előtt, illetve az esetleges csoportbesorolásokat (ha sokan leszünk) is itt fogjuk kihirdetni.

 

A versenyre akkor tudsz nevezni, ha már legalább egy hónapot jártál hozzánk (havibérlettel, vagy AYCM kártyával), vagy ha legalább 10 kiváltott napijeggyel rendelkezel!

 

Nevezési díj: 1290 Ft (napijegy ára)

 

A verseny menete:

 

- Mindhárom fogásnemben az egy ismétléses maximumodat kell bemutatnod, erre három próbálkozásod lesz gyakorlatonként. Mindhárom gyakorlat esetében a legnagyobb súllyal történő érvényes kísérlet számít a végelszámolásnál.

- A verseny kezdetekor történő mérlegelés alatt mindenkinek meg kell adnia mindhárom gyakorlat kezdő fogásának súlyát (tehát a háromból az első próbálkozás súlyát)

- A második és harmadik fogásokat verseny közben, a megelőző fogás után kell bemondanod

- Külön történik a három fogásnem felmérése: előbb a guggolás, azután a fekvenyomás, majd végül a felhúzás

- A versenyben két kategória lesz: férfi és női. A kategóriákon belül az erőemelő versenyeken használatos Wilks-formula dönti el a sorrendet (ez egy testsúlyarányos formula).

- A díjazás az összetett eredmények alapján történik (guggolás+fekvenyomás+felhúzás súlya, Wilks formulával a testsúlyhoz arányosítva).

- A pontos időbeosztás

 

A szabályok:

 

Guggolás:

 

- Kezdő pozícióban a térd és csípő teljesen nyújtva van (!!!)

- Bírói jelzésre (SQUAT!) kezdődik a leereszkedés

- A gyakorlat alján a csípő vonalának lentebb kell lennie a térd vonalánál

- A gyakorlat végén ismét kiegyenesedik teljesen a térd és csípő

- A lábfej pozíciója nem változhat (nem történhet lépés a guggolás közben)

- Bírói jelzésre kell visszarakni a rudat (RACK!)

- Öv, csuklóbandázs és térdgumi használata engedélyezett, térdbandázs használata tilos.

 

Fekvenyomás:

 

- Kezdő pozíció: Fej, vállak és fenék a padon, az egész talp a földön. (ez végig így marad!)

- A kiemelésben segítséget lehet kérni

- Kiemelt rúddal, kiakasztott könyökkel (!) kell várni a bírói "START" jelzést, majd ennek elhangzásakor leengedni a rudat a mellkasra

- A rudat a mellkason kell tartani mindaddig, amíg elhangzik a "PRESS" vezényszó (ez kb. 1 másodperc)

- A gyakorlat végén ismét teljesen kiakasztott könyökkel várni a bírói "RACK" jelzést, majd ekkor lerakni a súlyt

- Érvénytelen a kísérlet, ha a gyakorlat során bármikor elmozdulunk a kezdőpozícióból (fenék felemelkedik, talpak elmozdulnak, sarok felemelkedik), és ha nem érinti a mellkast a rúd a mozdulat alján

- Öv, csuklóbandázs és könyökgumi használata engedélyezett

 

Felhúzás:

 

- A rúd nem állhat meg az emelés során, folyamatosnak kell lennie a mozgásnak (lassú lehet, de nem állhat meg)

- A végső pozícióban a térdek és a csípő teljesen egyenes, a vállak hátrahúzva

- Bírói jelzésre (LE!) kell leengedni a rudat, ezt meg kell várni!

- Leengedéskor két kézzel kell kísérni a rudat (nincs dobás, ejtés)

- Érvénytelen a gyakorlat, ha a talp pozíciója változik (lépés történik)

- Öv használata engedélyezett

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital